PRODUSE SI MARCI

Post scriptum la prima iubire

– ACTORII DE LA NAŢIONAL –

Cuvant inainte catre cititor

"Fiecare dintre noi are o primă iubire la care se întoarce din când în când.

Mi s-a întâmplat şi mie.

Se numeşte TEATRU.

Am iubit înainte de orice Teatrul Naţional cu frumoasa sa istorie zbuciumată.

Am iubit corifeii marilor începuturi: Pascally, Millo, Caragiale, Nottara.

Aici, Eminescu a fost actor pentru o seară şi tot aici a iubit prima oară.

Apoi, l-am iubit pe superbul Tony Bulandra şi pe divina Ventura, Iancu Brezeanu, Puiu Iancovescu, Romaneasca, Mihai Popescu, Ion Manolescu...

Au urmat Vraca, Emil Botta, Cozorici şi Amza şi Poldi şi Silvia Popovici...

Îi iubesc astăzi pe cei care fac gloria Naţionalului şi gloria naţională.

Îi veţi întâlni în paginile următoare şi îi veţi cunoaşte şi altfel decât în luminile rampei.

Vor fi prezenţi aşa cum i-am cunoscut eu, dincolo de cortină, în spatele scenei.

Sunt clipe de viaţă adevărată, petrecute în acest templu de cultură care este Teatrul Naţional.

Sunt întâmplări reale dintr-un loc în care aerul are alt gust. Este un aer pe care, dacă l-ai respirat o dată, nu mai poţi trăi fără el.

Am respirat şi eu aer de teatru şi iată că astăzi vă aduc şi dumneavoastră o porţie de vis şi frumuseţe.

Eu mă întorc mereu, iar şi iar, la prima mea iubire, ca un post scriptum perpetuu la fascinaţia de odinioară."

Mihaela Dordea


Cuvinte despre scriitoare: " Dupa mii de versuri, eseuri si povesti, intra in publicistica profesionista, redactor la publicatii periodice de cultura. In prezent, redacteaza paginile culturale ale publicatiilor trustului de presa "Nine O' Clock".

Postări populare de pe acest blog

Andrei Plesu

MARELE INCHIZITOR (Fragment din cartea Fraţii Karamazov, de F. Dostoievski)

"Exista o legatura intre literatura si arta?"