PRODUSE SI MARCI

David Lodge si lumea contemporana

de Stancuta Ramona Lazea

In lucrarea de fata mi-am propus sa demonstrez ca scriitorul britanic este indiscutabil, un romancier de exceptie, de prim rang. El parodiaza tipologia umana si conventiile sociale. Crede in puterea comediei, care este atat de utila astazi, cand totul pare intunecat, posomorat si patruns de mirosul saraciei. Oamenii sunt ingrijorati iar fetele le sunt ridate. Exista o mare nevoie de fericire.

In consecinta, am decis sa analizez romanul de campus, discutand trilogia care i-a adus notorietate lui David Lodge, care a intrigat, a entuziasmat si a amuzat cititori din intreaga lume. Sunt prezentati oameni moderni, probleme si idei in voga. A rade este sanatos. Si dupa ce a ras din toata inima pe parcursul lecturarii celor 900 de pagini ale trilogiei care atinge subiecte precum casatorii, aventuri amoroase si in special viata academica, cititorul este provocat sa citeasca mai mult. Prin intermediul acestei lucrari, intentionez sa ajut cititorul sa se relaxeze si sa savureze dulcele gust al comediei in viziunea lui David Lodge, in acelasi mod in care am facut-o eu in timp ce am scris-o.

Pe de alta parte, decizia mea de a alege ca subiect de analiza pentru teza pe David Lodge, s-a bazat si pe alte elemente. Am avut o curiozitate legata de invatamintele Bisericii Catolice, lucruri pe care putini oameni le cunosc in detaliu. Din moment ce unele dintre romanele lui David Lodge pot fi considerate exemple in acest sens, am decis sa le folosesc pentru a furniza o noua perspectiva asupra vietii in spatele acestor ziduri. Procesul de cercetare s-a dovedit a fi foarte interesant, instructiv, atractiv, cu valori educative si morale – si sper eu, va avea acelasi impact asupra cititorului. Analiza mea se bazeaza si pe produsul critic al autorului, reflectat de atmosfera istorica din perioada cand a creat aceste opere. Voi incerca sa scot in evidenta distinctia dintre fapt si fictiune, explicand abordarea personala a autorului. In ce masura a reusit David Lodge sa-si demonstreze abilitatile de profesor ce scrie romane?

continuare aici


Postări populare de pe acest blog

Andrei Plesu

MARELE INCHIZITOR (Fragment din cartea Fraţii Karamazov, de F. Dostoievski)

"Exista o legatura intre literatura si arta?"